Nispense harmonie huldigt jubilarissen

NISPEN - Afgelopen zaterdag werd in zaal Verhoeven in Nispen de jaarlijkse feestavond van Harmonie St.Caecilia gehouden. Op dit ingetogen feestje was een belangrijke rol weggelegd voor Annelies Nefs, die namens de Stichting Federatie Katholieke Muziekbond 4 onderscheidingen uit kwam reiken.

John Suijkerbuijk ontving voor zijn inzet de erepenning van bovengenoemde stichting. Gedurende 26 jaar heeft dhr. Suijkerbuijk in Nispen op de bok gestaan. Al snel na zijn aantreden in 1983 werden op concoursen en muziekwedstrijden klinkende resultaten gehaald. In korte tijd promoveerde de vereniging van de 2e afdeling naar de afdeling uitmuntendheid. Een niveau wat hij heeft vast kunnen houden. John verstond de kunst om na de repetitie figuurlijk enige treden af te dalen. Niet langer stond hij boven zijn muzikanten, maar juist er tussenin. Mede door deze opstelling wordt hij in Nispen op handen gedragen.

Lovende woorden waren er vervolgens voor 3 jubilarissen. Een zilveren bondsspeld, symbool voor 25 jaar lidmaatschap, was er voor Petra Haverkamp en Anita Nouws. Petra is een duizendpoot bij het slagwerk, waar zij met grote precisie en veel inzet een keur aan instrumenten voor haar rekening neemt. Anita Nouws is haar geboorteplaats Nispen gelukkig trouw gebleven. Zij woont in Wouwse Plantage en is als fluitiste een vaste waarde in de club. Voor beide dames geldt dat zij, ondanks een drukke baan en de zorg voor een gezin, zelden een repetitie of uitvoering overslaan.

Tot slot toverde Annelies de verguld zilveren bondsspeld uit haar koffer. Dit attribuut staat voor 40 jaar lidmaatschap, waarvan de eer te beurt viel aan Willem van de Sanden. In de loop der jaren heeft hij verschillende koperinstrumenten bespeeld, zijn (voorlopig?) eindpunt is de euphonium. Kort na zijn verkiezing als bestuurslid, een 5-tal jaren geleden, werd hij gekozen tot voorzitter van de vereniging.

Bron : Roosendaalse Bode , Zondageditie 29 november 2009.

Dreamweaver templates by JustDreamweaver.com