Aankondiging van het nieuwjaarsconcert

Voor veel niet Nispenaren is “het nieuwjaarsconcert” een begrip dat hoort bij 1 januari. De Wiener Filharmoniker verzorgt traditioneel in de Gouden Zaal van de Wiener Musikverein een concert, waarin de Strauss familie een groot deel van het programma vult. Als laatste nummer wordt de Radetzkymars gespeeld. Het commentaar bij de uitzending wordt al even traditioneel verzorgd door Joop van Zijl. De toegangsprijzen zijn exorbitant en alleen voor de happy few.

De Nispenaar associeert het Nieuwjaarsconcert met een concert van onze eigen harmonie.
De editie van 2010 vindt plaats op zondag 10 januari. Zaal Verhoeven kun je met gemak ook een Gouden Zaal noemen. In tegenstelling tot het gebeuren in Wenen is het programma rijk gevarieerd. Na de pauze is ruimte gemaakt voor de jeugd. Ongeveer 8 leerlingen die op de muziekschool lessen volgen spelen enige speciaal ingestudeerde nummers met ons mee.

Geen Radetzkymars en Joop van Zijl. Wij gaan voor Viva Caecilia en Frans van der Groen.
Waar in Wenen steeds wordt gewerkt met gastdirigenten, staat bij ons het geheel, en hopelijk voor vele jaren, onder de bezielende leiding van Guy van Geldorp.

Op 10 januari is toegang gewoon gratis, wij bieden u graag een kopje koffie aan. De zaal is vanaf 14:00 uur geopend, aanvang om 14:30 uur.
Heel graag tot ziens op zondag 10 januari.

Bron : Plaatselijke Parochieblad december 2009.

Dreamweaver templates by JustDreamweaver.com