Nispen Music Experience

NISPEN - Harmonie St. Caecilia uit Nispen pakt dit jaar behoorlijk uit met de muziekfeesten die worden gehouden in het weekend van 11, 12 en 13 juni. Een nieuwe opzet betekent een nieuwe naam; het evenement gaat door het leven als ‘Nispen Music Experience 2010’.

De muziekfeesten waren jarenlang bekend als ‘de afsluiting’ van de zomervakantie met de legendarische feesttent naast de kerk. Mening bezoeker aan de tent zal zich deze bijzonder mooie periode nog goed voor de geest kunnen halen. In Nispen werd in feite twee keer per jaar carnaval gevierd. En dit was ook in de omliggende plaatsen bekend, velen wisten de weg deze dagen naar Nispen te vinden. De blaasmuziek vormde in die tijd de hoofdmoot van het programma. Doordat veel harmonieën en fanfares eind augustus niet of nauwelijks terug zijn van hun zomerreces was het wel eens lastig om voldoende muziekgezelschappen naar Nispen te halen. Dit is dan ook de reden dat enkele jaren geleden het festijn is verplaatst naar begin juni. Vier jaar geleden is afscheid genomen van de feesttent naast de kerk en werd Zaal Verhoeven het nieuwe onderkomen.

Voor 2010 heeft Harmonie St. Caecilia voor Nispen weer iets geheel nieuws in petto. De muziekfeesten heten voortaan ‘Nispen Music Experience’. En de feestlocatie verandert wederom. Dit jaar zijn we te gast bij Jack Siemons aan de Essenseweg nr. 19. De bedrijfsloods wordt omgevormd tot feestzaal en staat drie dagen in het teken van feesten en muziek maken. Het programma is voor jong en oud. Kortom weer een mooie gelegenheid om met vrienden, buren en kennissen gezellig als vanouds een avond in Nispen op stap te gaan.

Net als ieder jaar wordt het weekend vrijdag geopend met de ontvangst van de wandelaars van de avonddriedaagse. Vanaf 20.30 uur maakt Discobar Kodex de avond tot een megaparty. Zaterdag om 14.00 uur begint de dag ontspannen met een superbingo. En zaterdagavond barst het feest in Nispen wederom los. Tijdens deze ‘Hollandse Avond’ krijgen we bezoek van Carlo van den Brand, Jettie Pallettie en Jolanda Zomer. Dus kom in de tent, kom in de tent, want daar speelt een hele leuke band. Het wordt beslist een avond die voor herhaling vatbaar zal zijn. Zondag vanaf 11.00 uur zorgen traditiegetrouw diverse collega muziekgezelschapverenigingen uit Nederland en België voor de muzikale sfeer. U bent deze dag natuurlijk weer van harte welkom. Het is mooi om te beluisteren en te beleven hoe fantastisch het is om samen muziek te maken. En het belangrijkste in de muziek staat zeker niet in de noten. Het is genieten ‘geblazen’.

Kortom er staat weer een gigantisch mooi feest voor de deur. De voorbereidingen zijn inmiddels in volle gang en de leden van Harmonie St. Caecilia zullen er alles aan doen om er voor Nispen en omgeving een superieur weekend van te maken.

Bron : Roosendaalse Bode , Zondageditie 30 mei 2010.

Dreamweaver templates by JustDreamweaver.com